• وبلاگ : 
  • يادداشت : نقدهاي ديگري بر ديدگاه دكتر سروش
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + گوهري 

    گوهريC

    4: گويا شما اصلا معجزه را هم قبول نداريد .اگر قبول داريد پس حجت بر شما کامل گشته وجز تسليم محض امر الهي چيز ديگري خدا از شما نمي خواهد.واگر معجزه را قبول نداريد پس نمي توانيد نبوت هيچ پيامبري را قبول ويا اصلا ثابت کنيد.نبايد به هيچ پيامبري ايمان بياوريد.

    اگر بگوييد که معجزه و نبوت را قبول دارم لکن اين که وحي همان پيام هاي الهي باشد را قبول ندارم، قبلا گفتيم که حرف کاملا نا معقول و عجيب وغير قابل اثبات است.

    اگر بگوييد که وحي الهي را در همان دو سه گزاره خاص (ذاتي دين) ميدانم.

    گوييم:اولا اين حرف مخالف کلام تمام انبياء وکتاب اسماني وادله عقلاء متدين است.

    ثانيا به فرض که وحي الهي فقط همان دو سه گزاره باشد لکن اين تالي فاسد عظيمي دارد . يعني آيامعقول است که خداي متعال مهمترين واصلا تمام پيامش را به شخصي وحي کند که آن شخص آن پيام خدا را با هزاران اباطيل و عرضيات مانعه از قرب الهي و از دينداري مردم ممزوج ومخلوط گرداند و خلق خدا را گمراه گرداند؟؟!! چه آن نبي عالما عامدا اين کار راکند وچه جاهلا وقاصرا ).اين چه کاري است از خدا مگر نمي داند رسالتش را کجا قرار دهدتا سالم وبي نقص وبدون هيچ تحريف در زياد و کمي پيامش را به خلقش برسانند؟!مگر خدا هادي است يا مضل؟! خلاصه در لازمه حرف شما نه وحيي ونه عصمتي براي انبياء مي ماند ونه علم و رحمت وحکمت و هدايتي و... براي خدا.در حالي که خودتان در اثبات پلوراليسم به هادي بودن خدا و...استدلال مي کنيد.